Догляд за снігоприбиральною машиною

ЯК КОРИСТУВАТИСЯ СНІГОПРИБИРАЛЬНОЮ МАШИНОЮ – ДОГЛЯД І ПРАВИЛА ЕКСПЛУАТАЦІЇ

Сніжної зими не боїться той, хто озброєний хорошим снігоприбирачем.

Якщо снігоприбиральна машина вже стоїть у вас в сараї (коморі, гаражі) і чекає свого «зоряного часу», то вважайте, що сутичку зі снігом ви вже виграли. Однак, не слід забувати, що снігоприбирач – пристрій технічний, а кожна техніка вимагає до себе уваги і поваги.

При належному догляді вона відпрацює багато років без поломок, а при неправильній експлуатації її дуже легко «угробити».

Тому сьогодні ми пояснемо вам, як користуватися снігоприбиральної машиною, щоб вона служила довго і не створювала зайвих проблем.

ВИДИ СНІГОПРИБИРАЧІВ

Снігоприбирачі HYUNDAI відрізняються один від одного потужністю, функціоналом, вагою, розміром, параметрами забору і ще багатьма нюансами. Як правило, робочі показники визначаються тим, який привід встановлений у вашій машині.

За типом снігоприбирачі розрізняються на:

  1. Електричні моделі

Це одні з найпростіших, компактних і легких в управлінні пристроїв. Кращої машини для того, щоб швидко прибрати біля будинку сніг, який тільки що випав, не існує.

Їх не треба заправляти бензином і маслом, прогрівати і готувати до сезону – досить просто включити в розетку і натиснути кнопку запуску.

Шнек у них завжди з гумовою кромкою або пластиковий, а це означає, що красиву плитку біля будинку він не подряпає. Найменші моделі можна використовувати і на терасі, і на сходинках, і навіть на даху.

Мінуси в тому, що мережевий кабель трохи заважає при роботі, і доставляє певні незручності – випадає з розетки, оператор може на нього наступити і т. д.

Так як двигун електричний, то сам снігоприбирач не може працювати в дуже вологу погоду і повинен обов’язково після роботи бути добре очищений, інакше окислиться двигун.

Потужності цілком достатньо для прибирання свіжого снігу, викид снігу становить близько 5 метрів. Самоходу немає, так як це може здорожувати вартість виробу, але і без цього вона є зручною і легкою машинкою навіть для жіночих рук.

  1. Бензинові снігоприбиральні агрегати

Найпопулярніший і різноманітний клас. Діапазон потужності двигунів починається від 5,5 к.с. (це, хоч і небагато, але в будь-якому випадку більше, ніж у електричних аналогів) до 13 к.с. Для будинку і дачі, площею 5 соток я рекомендую придбати агрегат, з потужністю від 5,5 до 7 к.с. Для ділянки побільше (20 соток і вище) потужність снігоприбирача повинна становити від 7 11 к.с. А на зовсім великих ділянках вам допоможуть важкі снігоприбиральні монстри, потужністю від 11 до 13 коней.

Вони допоможуть боротися зі сніговими, сильними заметами, на дорогах і трасах, в горах і навіть можуть чистити поля. У всіх бензинових снігоприбирачах металевий шнек оснащений агресивними зубцями. Завдяки йому можна зробити прохід навіть в мерзлому, залежавшомуся снігу.

А ефективність, швидкість і прохідність забезпечують пневматичні колеса зі спеціальним протектором X-TRACK. Для зовсім складних ділянок деякі моделі забезпечуються гусеницями. Ще до переліку переваг додамо, що є можливість працювати далеко від мережі без будь – якої прив’язки, так як двигун бензиновий, а не електричний.

А при розширеному функціоналі і говорити нічого: є і багатоступенева коробка передач на кілька швидкостей, і можливість віддаленого управління викидом, наявність фари, функція підігріву ручок, блокування диференціала для полегшення повороту, одноручна система управління. Все перераховане вище дає можливість вибору навіть найвимогливішим покупцям.

Але є і незначний мінус – будь-який бензиновий двигун вимагає своєчасної заміни масла і витратних матеріалів, а якщо випав сніг мокрий і більше схожий на кашу, то навіть найпотужніші моделі з цим впоратися не в змозі.

Є ще одна риса, яку варто виділити – існують дві системи прибирання снігу:

  • Одноступінчаста система – це тільки шнек, який зроблений з пластика, армований щільною гумою або металевий з гумовими вставками, який при обертанні, викидає сніг відразу в жолоб. Але ця система працює повільно, не дуже продуктивно. Використовується на електричних, акумуляторних і бензинових снігоприбирачах малої потужності. Така система встановлюється на агрегати без самоходу. Це обумовлює меншу вагу і більшу маневреність.
  • Двоступенева система складається з двох елементів – це шнек, який встановлений в ковші-збирачі і імпелер, який знаходиться під спеціально встановленим жолобом для викиду снігу. Шнек забезпечений спеціальними зубцями, які перемелюють снігову масу і направляють її в імпелер завдяки високій швидкості, з якої сніг викидається на досить велику відстань. Наприклад, снігоприбирачі з потужністю від 11 к.с. мають досить велику дальність викиду – до 13 метрів.

P.S. хотілося би звернути вашу увагу саме на цей тип техніки, так як тут можна вибрати максимальну різноманітність моделей з абсолютно різними параметрами і ціною. Ці моделі завжди забезпечуються приводом на колеса, так як їх вага майже в 2 і більше рази перевищує аналогічні снігоприбирачі з одноступінчастою системою прибирання.

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ПРИБИРАННЯ СНІГУ БЕНЗИНОВИМ СНІГОПРИБИРАЧЕМ

Оскільки бензинові моделі найпоширеніші, то саме з них ми почнемо пояснювати правила роботи.

Що обов’язково зробити перед тим, як завести снігоприбиральну машину?

  1. Перед початком роботи потрібно перевірити наявність палива в баку. Це найперший крок перед запуском, обов’язковий для всієї бензинової техніки. Якщо пального немає – заправте машину. Середньої потужності снігоочисник (5,5-6,5 к.с.) використовує близько літра пального на годину, більш потужний – 1,5-2 літри. Бак для пального завжди розрахований в середньому на 1 годину роботи. З приводу того, який бензин заливати в снігоприбирач, то ми рекомендуємо тільки АІ-92. Є моделі, які вимагають бензину з октановим числом 95 (у них це обов’язково буде вказано в паспорті). А ось число 92 – оптимальне паливо для будь-якого снігоприбирача, а також чотиритактного двигуна садової техніки HYUNDAI.
  2. Якщо інструмент зовсім новий, то перевірте і наявність масла. Якщо мастило є, то машина готова до роботи. Якщо немає (а такі випадки дуже поширені) – залийте масло в картер. Першу заміну бажано зробити через 5 годин – оптимальний термін обкатки двигуна. Потім заміна проводиться через 20 годин і наступні через 50 годин роботи (дані години заміни завжди вказуються в тех. паспорті вироби). Ще у двоступеневих бензинових снігоприбирачів є редуктор, де через кожних 50 год потрібно міняти мастило, щоб він не вийшов з ладу і не заклинив.
  3. Також перед запуском в роботу потрібно переконатися, що додаткові лижі на ковші щільно закріплені і виставлені на потрібну висоту. В іншому випадку можна пошкодити техніку при першому її виїзді.
  4. Ще важливо переглянути площу прибирання на предмет стирчачих предметів. Камені, металеві прути та інше можуть пошкодити шнек. Одноступінчатий може вийти з ладу відразу ж, а ось двоступеневий – більш стійкий. Від заклинювання редуктора на шнеку встановлений захист у вигляді зрізних болтів. Їх поміняти набагато дешевше, ніж купити новий редуктор.
  5. Якщо все зроблено, можна приступати до роботи.

ПРАВИЛЬНИЙ ПРОЦЕС ЕКСПЛУАТАЦІЇ

Включення бензинового двигуна починається з відкриття крана подачі палива, установки регулювання обертів і відкриття повітряної заслінки. Ці процеси відрізняються, в залежності від того, прогрітий двигун, або ж холодний. Детально всі кроки вказані в інструкції до снігоприбирача.

Щоб не потрапити в ситуацію, коли не заводиться снігоприбирач, використовуйте праймер – насос підкачки палива. Не у всіх машин від включається автоматично, тому при холодному двигуні зробіть кілька качків, при прогрітому моторі досить одного натискання.

Після запуску необхідно почекати приблизно хвилину, двигун повинен прогрітися. При цьому обороти його стабілізуються, і звук стане більш рівним, після чого можна починати прибирання території.

Візьміть собі в звичку прибирати сніг відразу після того, як він випав. Нічний сніговий покрив бажано прибрати рано вранці, поки він ще не злежався і не затвердів. Про те, що прогумовані шнеки з одноступінчастою системою забору з твердим снігом погано справляються, ми вже говорили вище. Шнеки зі сталевими зубцями, в принципі, справляються, адже вони створені для такого снігу. Однак, сильний опір сніжної маси може обривати зрізні болти (це захист двигуна від перевантаження). Спіраль шнека, у якій злетів болт, перестає обертатися. Якщо заклинять обидві, то прибирання снігу припиняється. Необхідно зупинятися і міняти болти. Ця процедура теж забере у вас трохи часу, тому свіжий сніг – кращий матеріал для всіх снігоприбиральних машин.

Крім того, якщо почне теплішати, то сніговий покрив перетворюється в болото, а сльота і бруд не зможе ефективно прибрати жодна снігоприбиральна машина.

МЕРЕЖЕВЕ ПІДКЛЮЧЕННЯ – ЯК ПРАВИЛЬНО ЕКСПЛУАТУВАТИ

Всі описані нами вище правила експлуатації відносяться до бензинових моделей. До акумуляторних і електричних снігоприбирачів, як ви розумієте, немає потреби застосовувати таке ретельне обслуговування і підготовку. Вони прості в експлуатації.

Електричний снігоприбирач HYUNDAI має елементарний алгоритм: зібрав, включив в мережу, натиснув на кнопку і поїхав. Проте:

  1. Територію теж потрібно обов’язково оглянути;
  2. Прибирати ними злежаний сніг або мокру кашу можна, але не бажано;
  3. Кабель потрібно оглянути (чи не пошкоджений він) і зафіксувати, щоб не плутався під ногами;
  4. Переноска повинна бути надійною, з потрібним перетином проводу, інакше вона швидко нагріється;
  5. Параметри мережі не повинні відходити від норми по вольтажу більше, ніж на 10%. У межах напруги 180-240 Вольт ще можна працювати, але більш високі скачки чреваті згорілим мотором.

ПРАВИЛА ЗБЕРІГАННЯ

Як бачимо, процес експлуатації та обслуговування електричних моделей простіше, ніж бензинових. Але догляд за технікою включає в себе ще й такий етап, як її зберігання.

Воно буває:

  • Сезонним (взимку, коли використання часте).
  • Міжсезонним (від весни до пізньої осені).

І якщо більшість господарів проявляють пильність і чистять машини перед тим, як заховати їх навесні до наступної зими, то при сезонній експлуатації багато про чищення забувають.

А, між тим, запам’ятайте:

  • Кожен раз після роботи треба почистити інструмент від снігу і поставити його в приміщення. Неважливо, коли буде наступна експлуатація – завтра, або через рік, машина повинна бути суха і чиста. Це запорука її тривалої роботи. Дана вимога відноситься як до мережевих моделей, так і до бензинових снігоприбирачів. Для тривалого зберігання можна промити водою зі шланга корпус і шнек, дати їй стекти і витерти ганчіркою насухо;
  • У період сезонної експлуатації допускається зберігання на вулиці, але під спеціальним чохлом, який не допускає попадання бруду і вологи;
  • У міжсезонний період (від зими до зими) зберігати снігоприбирач можна в гаражі, чистому і сухому підвалі, або будинку (невеликий електроснігоприбирач зі знятим дефлектором і складеною рукояткою цілком поміщається в коморі). Залишати машину під відкритим небом на тривалий час не можна;
  • Якщо прийшла весна, і ви розумієте, що бензинова снігоприбиральна машина довгий час не буде використовуватися, треба викатати весь бензин в баку. При бажанні можна злити і масло, хоча залишене на літо масло в картері – це не так важливо, як залишений в баку бензин;

Загалом, незалежно від типу приводу, снігоприбирач влітку повинен зберігатися в сухому і чистому приміщенні, де немає зайвого пилу і вологи. Тоді до наступного сезону він буде готовий до роботи.